Jeszcze w tym roku rozpocznie się likwidacja dzikich wysypisk śmieci, które znajdują się na działkach gminnych lub w pasach dróg gminnych. Nielegalne składowiska śmieci znajdują się również niejednokrotnie na prywatnych działkach, a obowiązek ich usunięcia spoczywa na władających powierzchnią ziemi, na której znajdują się odpady (art.3 ust.3 ppkt 13 ustawy o odpadach), choć zazwyczaj, to nie oni gromadzili śmieci.
Od miesiąca lipca br. zgodnie z ustawą o utrzymaniu porządku i czystości w gminach, powstał system gospodarowania odpadami, za który odpowiada gmina. W systemie znaleźli się zamieszkali na terenie gminy właściciele i użytkownicy nieruchomości. Teoretycznie osoby znajdujące się w systemie (w naszej gminie czy innej) nie mają powodu, aby śmiecie wyprodukowane w gospodarstwie domowym kierować na nielegalne wysypiska (las, droga, łąka), gdyż i tak nie unikną ponoszenia kosztów związanych z ich legalna utylizacją. Obowiązek opłaty wynika wprost z ustawy.
Poza systemem na obecną chwilę znaleźli się m.in. przedsiębiorcy i działkowicze, którzy zgodnie z ustawą powinni posiadać umowy z uprawnioną firmą na odbiór odpadów produkowanych w ramach prowadzonej działalności czy czasowego zamieszkiwania na nieruchomości.
Zgodnie z § 14 Regulaminu utrzymania porządku i czystości na terenie gminy Wolanów, prowadzone będą kontrole posiadania przez przedsiębiorców i działkowiczów aktualnych umów na odbiór odpadów.
Aby nasza gmina była piękna, naturalnie musi być czysta. Wszyscy powinniśmy dbać o to, aby w czasie spaceru czy przejażdżki rowerowej nie spotykać takich widoków:
Urząd Gminy Wolanów
Radomska 20, 26-625 Wolanów
tel.centrala: 486186051, 486186067 fax: 486187941
e-mail: gmina{at}wolanow.pl
e-PUAP: /2l639fbui2/skrytka
Godziny urzędowania
poniedziałek: 7:30-16:30
wtorek, środa, czwartek: 7:30-15:30
piątek: 7:30-14:30